Завдання_2_Карантин



ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ  



Слайди містять об'єкти різного типу (фон, текст, рисунки тощо), їхнє сполучення покликане найбільш повно виразити зміст того чи іншого кадру презентації.
Фон може бути представлений як звичайне колірне заповнення (у тому числі градієнтне, з використанням текстур чи візерунка) або мати як основу малюнок (графічний файл). Джерело фонового малюнка може бути як внутрішнім, так і зовнішнім. Фон присутній на слайді завжди.
Текст може мати різне форматування: всілякі елементи шрифтового оформлення, методи виділення кольором і вирівнювання, абзацні відступи. Крім того, форматування дозволяє підкреслити змістовну ієрархію тексту за рахунок різного оформлення заголовків, основного тексту, нумерованих і маркованих списків та ін.
Гіперпосилання перетворює виділений об'єкт у засіб переходу практично до будьякого об'єкта презентації, у тому числі і до зовнішнього.
Колонтитули звичайно створюються автоматично. Однак при бажанні колонтитули можна створити і самому.
Таблиці являють собою спеціальним способом відформатований текст, який розміщується у клітинках, розділених вертикальними і горизонтальними лініями. При цьому можуть бути сховані чи виділені лініями, а клітинки мати колірне оформлення фону. Таблиця може мати як внутрішнє, так і зовнішнє джерело.





                                                                  
Рисунки можуть використовуватися як фон або бути окремими об'єктами на слайді. Вони можуть бути растровими (фотографії, зображення, отримані зі сканера тощо) і векторними (схеми, рисунки тощо, створені засобами PowerPoint або імпортовані із зовнішніх джерел).
Графічними об’єктами є також написи, які створюються засобами WordArt, формули Ms Equation і діаграми Excel.
Фільм (кліп) - це об’єкт, що містить послідовність кадрів, які зберігаються в одному файлі. Фільми переважно мають зовнішнє джерело і записуються в різних форматах. Тому в деяких випадках для відтворення фільмів може знадобитися установка спеціальної програми (кодек).
Звук є об'єктом, зовнішнім відносно PowerPoint, і тому завжди потребує назви джерела. Невелика колекція звуків входить у стандартну поставку Ms Office. Відтворення звуку здійснюється зовнішніми засобами.
Колірна схема, хоча і не є, суворо кажучи, самостійним об’єктом PowerPoint, усе-таки встановлює задане співвідношення колірного оформлення деяких об'єктів, яке можна зберегти і використовувати надалі.
Анімація (оживлення) є особливим видом демонстрації об’єктів і містить послідовність появи об'єктів у кадрі при демонстрації слайду. Анімація належить до властивостей об’єкта, специфічних для PowerPoint, і відтворюється вбудованими засобами. Дія визначає, що саме відбувається автоматично: при клацанні мишею або при наведенні покажчика на об’єкт.
Властивості слайдів і властивості презентації. Кожен слайд презентації має набір властивостей, до яких відносяться: параметри сторінки (розмір і орієнтація слайда) та ефекти при зміні слайдів. Презентація має свій набір властивостей, що визначає параметри її демонстрації (публікації) або правила спільної роботи над змістом.

ІНТЕРФЕЙС ПРОГРАМИ MICROSOFT POWERPOINT

Робоче середовище MsPowerPoint 2013 настроєне на властивість за умовчанням (Рис.1).
Рис. 1. Інтерфейс Microsoft PowerPoint 2013

У вікні програми PowerPoint доступні наступні елементи:
рядок заголовка вікна, що містить ім'я файлу;
панель швидкого доступу, на якій розташовуються найбільше часто використовувані команди «зберегти», «скасувати», «повторити» та інші, якщо користувач задіяв відповідні функції їх відображення натиснувши кнопку ;
стрічка із вкладками – один з основних елементів інтерфейсу програми PowerPoint який містіть наступні групи інструментів: кнопки, списки, колекції. На вкладках зібрані всі інструменти, необхідні для маніпуляцій зі слайдами;
область структури й слайдів (тільки у звичайному режимі) – містить опис структури презентації й ескізи слайдів. Вкладка «Структура» звичайно використовується для редагування тексту й керування загальним ходом презентації. Вкладка «Слайды» дозволяє додавати, видаляти, переміщати, копіювати й приховувати слайди;
область заміток (тільки у звичайному режимі) – містить примітки для доповідача. Щоб подивитися, як будуть виглядати примітки в роздрукованому виді, активуйте вкладку «Вид» і натисніть кнопку «Страница заметок» у групі «Режимы просмотра презентации».
рядок стану – розташовано в лівому нижньому куті документа й містить основну інформацію про поточний слайд: номер слайда, тему, мову;
Також містить кнопки, що дозволяють перемикатися між режимами перегляду презентації: звичайним режимом, режимом сортувальника слайдів і режимом показу слайдів. Повзунок масштабу використовується для зміни рівня масштабу відображення документа.
Стрічка складається із декількох вкладок:
Вкладка «Файл». На вкладці Файл розташовується стандартний набір операцій, які можливо виконувати з файлом програми PowerPoint. Щоб оперативно сховати/відобразити вміст вкладки, досить двічі клацнути по ярликові будь-якої вкладки. Для цієї ж мети можна використовувати контекстне меню на стрічці.
Вкладка «Главная» (рис. 2.) Найбільше часто використовувані команди винесені на перший шар (вкладку) стрічки, а саме на вкладку Главная. Ці команди представлені кнопками, текстовими полями й меню; вони виконують такі стандартні дії, як копіювання й вставка об'єктів, додавання слайдів, зміна макета слайда, форматування й розміщення тексту, пошук і заміна тексту.
Рис. 2. Загальний вид вкладки «Главная»

«Буфер обмена» – ця група дозволяє вирізати, копіювати й вставляти виділені фрагменти, а також копіювати форматування. Для того, щоб відкрити область завдань групи «Буфер обмена» необхідно нажати кнопку виклику діалогового вікна .
«Слайды» – у цій групі можна вставити й вилучити слайд, вибрати макет для виділеного слайда, відновити значення параметрів прототипів об'єктів.
«Шрифт» – тут можна змінити шрифт, розмір, стиль, регістр, колір тексту, міжсимвольні інтервали. У цій же групі можна скасувати все форматування виділеного тексту. Щоб відкрити діалогове вікно «Шрифт» необхідно натиснути кнопку.
«Абзац»  ця група дозволяє створювати маркіровані й нумеровані списки, підвищувати й знижувати рівень елементів списку, налаштовувати відступи, інтервали між строками й напрямок тексту.
«Рисование» – за допомогою елементів цієї групи можна додати й упорядкувати форми, використані на слайді, застосувати експрес-стиль, вибрати заливання, контур і ефект для форми. Щоб відкрити діалогове вікно «Изменение формы» необхідно натиснути кнопку.
«Редактирование» – у цій групі містяться елементи, що дозволяють знайти й замінити текст, форматування, знаки абзацу, розриви сторінок та інші елементи, а також виділити текст або об'єкти на слайді.
Вкладка «Вставка» (рис. 3). Дозволяє впровадити в презентацію: таблиці, малюнки, схеми, діаграми, текстові поля, мультимедійні елементи, гіперпосилання й колонтитули.
Рис. 3. Загальний вид вкладки «Вставка»

Вкладка «Дизайн» (рис. 4). Дозволяє вибирати загальний вид слайда, фоновий малюнок, шрифти й колірну схему. Після цього можна настроїти параметри слайда більш детально.
Рис. 4. Загальний вид вкладки «Дизайн»

Вкладка «Переходи»: містить ефекти переходу між слайдами, що виникають при переході від одного слайду до другого під час презентації. Можна контролювати швидкість, додати звук та налаштувати властивості для ефектів переходу.
Вкладка «Анимация»: містить усі анімаційні ефекти. Легше всього додавати найпростіші анімації в списки й діаграми.
Вкладка «Показ слайдов»: дозволяє запустити презентацію на показ із першого слайда або будь-якого заздалегідь обраного, з якого почнеться показ, записати мовний супровід, переглянути всі слайди й виконати інші підготовчі дії.
Вкладка «Рецензирование»: містить команди перевірки правопису й довідкові матеріали. Користувачі, що працюють в одній групі, можуть додавати свої примітки до презентації, а потім переглядати їх.
Вкладка «Вид»: дозволяє швидко перемкнутися в різні режими огляду та редагування, включити лінії сітки, змінити або створити при необхідності зразки слайдів, видач і заміток. Вкладки, що відкриваються в міру необхідності. Під час роботи над презентацією на стрічці з'являються й зникають вкладки, позначені особливими кольорами. Ці вкладки містять спеціальні інструменти форматування для роботи з малюнками й графічними елементами. Вони з'являються при виділенні таких елементів на слайді.



ФУНКЦІОНАЛЬНІ КЛАВІШІ

Для зручної роботи з системою зберігається можливість використання функціональних клавіш, а саме:
·         F1 – виклик довідкової системи.
·         Ctrl+F1 – вмикання/вимикання відображення ленти.
·         Ctrl+F4 – закриття поточного файлу.
·         Alt+F4 – закриття програмного середовища.
·         F5 – запуск презентації.
·         S – становлення презентації на паузу.
·         Esc – зупинка презентації.
·         F6 – переміщення між областями за часовою стрілкою.
·         Shift+F6 – переміщення між областями проти часової стрілки.
·         Ctrl+F6 – послідовне перемикання між відкритими документами.
·         F7 – перевірка орфографії.
·         Shift+F9 – відображення ліній сітки.
·         Alt+F9 – відображення напрямних.
·         Shift+F9 – виклик контекстного меню.
·         Ctrl+C – копіювання об’єкту у буфер обміну Windows.
·         Ctrl+N – створення нового документу.
·         Ctrl+O – відкриття існуючого документу.
·         Ctrl+V – вставка об’єкту з буферу обміну Windows у поточний документ.
·         Ctrl+P – виведення поточного документу на друк.
·         Ctrl+S – збереження поточного документу.
·         Ctrl+X – вирізання об’єкту в у буфер обміну.
·         Ctrl+Z – відміна останньої дії.


ДЗ № 3 Дивись тут


Завдання 2
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ № ____
“Програма PowerPoint. Анімаційні ефекти”

1.        Завантажити програму Microsoft PowerPoint.

Зімітувати рух чоловічка, який пересувається за допомогою атракціону “Оглядове колесо”.

2.        Намалювати оглядове колесо, використовуючи інструменти групи Фігури.
3.        До намальованого зображення встановити товщину ліній, колір ліній та колір заливки, згрупувати коло, лінії та квадрати, оскільки колесо буде обертатися.
 

4.        Вставити малюнок козака з папки Інформатика, що знаходиться на Робочому Столі.
5.        Змінити розміри малюнка козака так, щоб він вміщався в кабінку колеса.
6.        Оглядове колесо повинно обертатися навколо свого центра проти годинникової стрілки зі швидкістю 30 секунд постійно протягом усього перегляду слайда.
7.        Козак повинен:
§    підійти до найнижчої кабінки сходами та сісти у неї;
§    проїхати одне коло у цій кабінці;
§    вийти з кабінки.
Для нормального руху козака у кабінці потрібно встановити такі параметри анімаційних ефектів як швидкість, затримка, повторення ефекту та ін.
8.        Допустима невеличка похибка у русі козака і кабінки до якої він сів.
9.        Переглянути презентацію.
10.    Вийти з режиму перегляду презентації після закінчення перегляду.
11.    Зберегти презентацію у папці своєї групи під назвою “Рух козака--Своє прізвище”.
12.    Закрити вікно програми.



ДЕТАЛІЗОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ
Побудова колеса
1.        Вибрати фігуру ОВАЛ.
2.        Натиснути Shift і намалювати велике коло, відпустити Shift.
3.        Форматувати коло (ПКМ по колу):
§    заливка: нет
§    колір ліній: фіолетовий
§    ширина лінії: 6 пт

4.        Вибрати фігуру ЛІНІЯ.
5.        Натиснути Shift і намалювати горизонтальну лінію, відпустити Shift.
6.        Форматувати лінію (ПКМ по лінії):
§    колір ліній: фіолетовий
§    ширина лінії: 6 пт

7.        Скопіювати лінію та вставити її будь-де.
8.        Повернути лінію на 90 градусів (ПКМРазмер и положение).
9.        Перемістити лінію так, щоб вона попала у точки-середини кола.

10.     Вставити лінію будь-де.
11.     Повернути лінію на 30 градусів (ПКМРазмер и положение).
12.     Перемістити лінію так, щоб вона попала у центр кола.

13.     Вставити лінію будь-де.
14.     Повернути лінію на 60 градусів (ПКМРазмер и положение).
15.     Перемістити лінію так, щоб вона попала у центр кола.

16.     Вставити лінію будь-де.
17.     Повернути лінію на -30 градусів (ПКМРазмер и положение).
18.     Перемістити лінію так, щоб вона попала у центр кола.

19.     Вставити лінію будь-де.
20.     Повернути лінію на -60 градусів (ПКМРазмер и положение).
21.     Перемістити лінію так, щоб вона попала у центр кола.

22.     Вибрати фігуру СКРУГЛЕНИЙ ПРЯМОКУТНИК.
23.     Натиснути Shift і намалювати невеличкий квадратик, відпустити Shift.
24.     Форматувати коло (ПКМ по квадратику):
§    заливка: світло-блакитна
§    колір ліній: синій
§    ширина лінії: 6 пт
25.     Скопіювати квадратик та вставити його у коло і т.д.

26.     Виділити усі елементи та згрупувати їх.

27.     Вибрати фігуру ЛІНІЯ.
28.     Натиснути Shift і намалювати горизонтальну лінію, відпустити Shift.
29.     Форматувати лінію (ПКМ по лінії):
§    колір ліній: червоний
§    ширина лінії: 6 пт
30.     Скопіювати лінію та вставити її будь-де.
31.     Повернути лінію на 90 градусів (ПКМРазмер и положение).
32.     Перемістити лінію так, щоб дві лінії доторкнулися.
33.     Виділити дві лінії, скопіювати та вставити їх. Приєднати скопійовані лінії до попередніх. Скопіювати горизонтальну лінію та вставити. Приєднати скопійовану лінію до попередніх.
34.     Групувати червоні лінії.
35.     Скопіювати сходинки, вставити. Розвернути їх у протилежному напрямку.

36.     Вибрати фігуру П’ЯТИКУТНУ СТРІЛКУ.
37.     Намалювати стрілку.
38.     Форматувати стрілку (ПКМ по стрілці):
§    заливка: рожева
§    колір ліній: фіолетовий
§    ширина лінії: 6 пт
39.     Повернути лінію на -90 градусів (ПКМРазмер и положение).
40.     Перемістити стрілку до кола.

41.     Вставити малюнок КОЗАКА з папки “Інформатика”, що знаходиться на Робочому Столі.
42.     Встановити для малюнка прозорий фон (ПерекраситьÒУстановить прозрачный цветÒклікнути ЛКМ по білому фону малюнка)





Створення анімації
1.        Виділити колесо, добавити ефект АнимацияНастройка анимацииДобавить эффектВыделениеВращение.
2.        У правій панелі вибрати:
§    степень: против часовой стрелки
§    время: скорость 30 сек.

3.        Виділити чоловічка, добавити ефект АнимацияНастройка анимацииДобавить эффектПути перемещенияНарисовать пользовательский путь Полилиния Òнамалювати лінію таку ж як сходинки (натиснути ЛКМ, відпустити ЛКМ, тримати Shift протягнути мишею)
4.        У правій панелі вибрати:
§    начало: с предыдущим
Якщо чоловічок не сідає у кабінку, то виділити колесо і повернути вліво.
5.         
Виділити чоловічка, добавити ефект АнимацияНастройка анимацииДобавить эффектПути перемещенияДругие пути перемещенияКруг
6.        Виділити цю траєкторію та перевернути її вниз, щоб рух починався знизу і вправо. Розтягнути траєкторію на колесо.
7.        У правій панелі вибрати:
§    начало: с предыдущим
§    время: скорость 30 сек.
задержка: ???? сек. (переглянути яка швидкість попереднього ефекту)
повторение: 2

8.        Виділити чоловічка, добавити ефект АнимацияНастройка анимацииДобавить эффектПути перемещенияПолилиния Òнамалювати лінію таку ж як сходинки (натиснути ЛКМ, відпустити ЛКМ, тримати Shift протягнути мишею)
9.        У правій панелі вибрати:
§    начало: с предыдущим
§    время: задержка 30 сек.+???? сек.








1 комментарий: