Завдання _№ 5 _карантин



Завдання № 5_ Карантин
Шановні студенти, пропоную вам попрацювати з наступним теоретичним матеріалом!
Саме домашнє завдання знаходиться унизу сторінки!
Також з метою розширення можливостей дістанційної освіти пропоную вам середовище Classroom!
Коди доступу, до якого надішлю  класним керівникам!
Надсилати завдання можна засобами електронної пошти за адресою 
tatiyna80@ukr.net
 Viber за телефоном 0967596033
Classroom

Теоретичний матеріал.


Тема: Поняття про середовища програмування


Українська, німецька, англійська тощо — це природні мови спілкування людей в усній чи письмовій формі. Щоб грамотно написати будь-який текст природною мовою, потрібно протягом декількох років вивчати значну кількість правил, писати диктанти та твори.
Для спілкування з комп'ютерами створені мови програмування. Вони призначені для написання програм, тобто для опису деякого алгоритму зрозумілою для комп’ютера мовою.
Програма — це текст алгоритму розв'язування деякої задачі, записаний за правилами мови програмування.
Мови програмування поділяють на два види: мови низького та високого рівнів. Спочатку (у 40-х роках XX ст.) були створені мови низького рівня. Такі мови базуються на командах-кодах для роботи з адресами оперативної пам'яті та регістрами процесора, їх викорис­товують для розробки швидкодіючих програм. Прикладом такої мови є мова Асемблер.
Мови високого рівня були створені в 50-х роках минулого століття з метою наблизити користувача до комп'ютера. Ці мови близькі до розмовних мов, оскільки дають змогу записувати команди у вигляді речень. Приклади таких мов: Фортран, Бейсик, Паскаль, Сі (мови процедурного типу); Пролог (мова логічного програмування); Visual Basic, Delphi (середовища візуального програмування).
Отже, мова програмування — це деякий алфавіт та сукупність граматичних, синтаксичних та семантичних правил написання програм.
Знати мову програмування і мати комп'ютер — не достатньо, щоб реалізувати програму. Потрібно мати транслятор мови і, бажано, бібліотеки стандартних програм та засоби отримання підказок від комп'ютера, що робити у випадку допущення помилок. Сукупність таких засобів утворює систему програмування деякою мовою. Найважливішим елементом у такій системі є транслятор.
Транслятор — це спеціальна програма, яку використовують для перекладу програм користувача, написаних мовою програмування високого рівня, у так звані машинні коди, зрозумілі процесору. Транслятори створюють для кожної мови програмування. Отже, транслятори перекладають команди користувача в набір команд процесора. Це дає змогу використовувати програми, створені мовою високого рівня, на різних типах машин. Іншими словами, транслятор — це перекладач. Транслятори бувають двох типів: інтерпретатори і компілятори.
Середовище програмування — це програма, що має засоби автомати­зації процесів підготовки та виконання програм користувача, а саме:
·        редактор текстів програм;
·       довідково-інформаційну систему про мову програмування та сере­довище;
·        бібліотеки з корисними процедурами і функціями;
·       компілятор чи інтерпретатор, що не лише констатує факт помилки в програмі, а й вказує на тип і місце помилки, а в деяких випадках пропонує шляхи усунення помилок (або усуває їх);

·       засоби виконання усієї програми або крок за кроком з метою виявлення семантичних помилок шляхом відстеження значень величин, які входять до програми, тощо.
! Об'єктно-орієнтоване програмування (ООП)
 - це методика розробки програм, в основі якої лежить поняття об'єкту як деякої структури, що описує об'єкт реального світу, його поведінку. 
 До систем ООП відносяться Visual Basic, Visual С++, Borland Delphi та ін. Далі будемо розглядати програму Visual Basic (VB).
 Програма Visual Basic є потужною системою програмування, дає змогу зручно та ефективно створювати складні програми, які працюють в ОС Microsoft Windows. Завершені програми утворюють проект, до складу якого можуть входити такі файли:
· файл проекту (розширення *.vbp), що містить зв'язки між усіма елементами, а також форми та модулі проекту;
· файл форми (розширення *.frm), який містить перелік усіх елементів форми, оголошення змінних, констант, масивів тощо, процедури оброблення подій, функції;

· файл основних модулів (розширення *.bas), що містить процедури, функції, змінні, які можуть використовуватися в інших модулях проекту.
Вікно редактора Visual Basic та його складові
! Microsoft Visual Basic засіб розробки програмного забезпечення, створений і підтримуваний корпорацією Microsoft, який складається з мови програмування і середовища розроблення. 
Visual Basic містить:
ü  мову програмування високого рівня (зручну для користувача);
ü  програму- транслятор чи навіть декілька їх різновидів;
ü  текстовий редактор для створення текстів програмного коду;
ü  засоби відлагодження програм;
ü  бібліотеки програмних засобів.
Активізація Visual Basic: Пуск−> Программы−> Visual Basic−> Visual Basic 6.0.
або можна при створенні макросу у Word чи Excel.


Запустити  VISUAL BASIC можна стандартним, передбаченим  у Windows способом: запуском піктограми, вибором зі стартового меню та ін. При запуску з’явиться стартове діалогове вікно New Project.
Вікно  Visual Basic містить три вкладки :

·         New (Новий) - містить шаблони і майстра для створення нового проекту;
·         Existing (Існуючий) – відкриття існуючого проекту;
·         Recent (Нещодавно створений) – містить список проектів, які відкривались.

До складу середовища проектування входять такі основні елементи:

Ø Головне меню,
Ø Стандартна панель інструментів
Ø Панель елементів управління,
Ø Вікно провідника проекту,
Ø Конструктор форм,
Ø Редактор меню,
Ø Вікно властивостей,
Ø Вікно макета форми,
Ø Вікно перегляду об’єктів,
ØРедактор програмного коду.

Вікно елементів керування



1.Pointer (Покажчик) - для позиціювання покажчика миші;

2. PictureBox (Графічне вікно) - розміщує у формі графічне вікно, призначене для об’єднання елементів у групи, вставки в нього графічних об’єктів, тексту, анімації та ін.;
3. Label (Напис) - розміщує у формі текстові об’єкти-написи, редагувати які під час виконання додатку неможливо;
4. TextBox (Текстове поле) - розміщує у формі поле для введення текстової інформації, чисел, дат;
5. Frame (Рамка) - створює у формі рамку із заголовком для логічного групування об’єктів;
6. CommandButton (Командна кнопка) - розміщує у формі кнопки управління для ініціювання дій, виконання команд;
7. CheckBox (Прапорець) - розміщує у формі індикаторний перемикач, призначений для формування умов виконання чи певних налаштувань, значення якого (Value) при встановленій «галочці»- 1, за відсутньої - 0, позначений, але неактивний стан - 2;
8. OptionButton (Перемикач) - створює у формі альтернативний перемикач для вибору налаштування чи режиму виконання програми;
9. ComboBox (Поле зі списком) - створює у формі об’єкт, що містить одночасно поле введення тексту і список значень, введений текст додається до елементів списку;
10. ListBox (Список) - створює у формі список для вибору одного чи декількох значень із запропонованого списку; 
11. HScrollBar (Горизонтальна смуга прокручування) - розміщує у формі горизонтальну смугу прокручування;
12. VScrollBar (Вертикальна смуга прокручування) - розміщує у формі вертикальну смугу прокручування;
13. Timer (Таймер) - розміщує у формі таймер;
14. DriveListBox (Список пристроїв) - створює у формі список пристроїв;
15. DirListBox (Список папок) - створює у формі деревоподібний список папок;
16. FileListBox (Список файлів) - створює у формі список файлів;
17. Shape (Фігура) - створює у формі геометричні фігури: прямокутник, квадрат, коло, еліпс, прямокутник і квадрат із заокругленими кутами;
18. Line (Лінія) - створює лінії;
19. Image (Зображення) - створює у формі поля для відображення графічних зображень;
20. Data (Дані) - створює елементи управління даними в базі даних, для переміщення по записах і відображення результатів навігації;
21. OLE - створює у формі поля для розміщення об’єктів за допомогою OLE-технологій.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ № 5
Моніторінг інформації
Тематика роботи
1
Операціональна мова програмування Аssembler
2
Операціональна мова програмування Fortran
3
Операціональна мова програмування BASIC)
4
Операціональна мова програмування С
5
Структурна мова програмування Pascal
6
Структурна мова програмування PascalABC.NET
7
Структурна мова програмування Модула
8
Об'єктні мова програмування С++
9
Об'єктні мова програмування Delphi 
10
Об'єктні мова програмування Smalltalk
11
Декларативна мова програмування Prolog
12
·         Декларативна мова програмування Algol 
13
Декларативна мова програмування COBOL
14
Декларативна мова програмування Lips
15
Об'єктно-орієнтована мова програмування Java


Необхідно, згідно нумерації вас у списку у навчальному журналі сформувати характеристики мови програмування за шаблоном:
Студент групи ______Прізвище, Ім’я

Назва мови


Історія розробки

Особливості

Можливості

Переваги

Недоліки

Базові оператори

Приклади програмного коду


Ресурси, які ви використовували для пошуку інформації (не менше п’яти)


Висновок про виконаний моніторинг


Всім бажаю творчого натхнення!

Комментариев нет:

Отправить комментарий